Culturebasecase

Nadat de subsidies voor Stichting Uit in Noord-Holland kwamen te vervallen, maakte de stichting een doorstart als commercieel bedrijf. Wij mochten daar de naam voor verzinnen. We hebben diverse opties gepresenteerd: van creatief en cultureel tot beschrijvend en commercieel. Uiteindelijk is het laatste gekozen. Begrijpelijk voor een bedrijf dat een breed spectrum aan cultuur-toeristische uitjes aanbiedt.

Culturebase staat voor een database vol cultuur. De verschillende kleuren staan voor het totale spectrum: natuur, architectuur, kunst, muziek, events, kinderen, Hollands glorie, theater, etc. De pointers met de letter C in verschillende kleuren geven de locaties van de uitjes aan op kaarten in diverse uitingen.

De grote varianten van de pointers waarin de culturele uitjes tot uitdrukking komen

Fotografische illustraties

Met de grote variant van de pointers laten we de verschillende uitjes tot leven komen, zoals hier te zien is voor bijvoorbeeld podiumkunst, een beeldentuin of een Hollandse molen.

Uit de fotografie telkens twee kleuren gekozen: een volle, verzadigde en een daarop gebaseerde, afgezwakte kleur. Die bepaalden samen de basis voor het flat design van de visitekaartjes.

Visitekaartjes aangekleed met de rijke vormtaal van de karakteristieke huisstijl

De grote variatie aan uitjes lenen zich er stuk voor stuk voor om in een fotografische illustratie te vangen. Zoals bijvoorbeeld klassieke muziek, de Nederlandse kust en de Amsterdamse Uitmarkt.

Fotografische illustraties met het typische vormtaalelement: de pointer

bekijk ook deze cases