Original Image Original
Modified

Van Huis uit makelaarscase

Twee jonge mannen die het makelaarsvak geleerd hebben van hun vader in Edam besloten een kantoor te openen in Amsterdam. Binnen een jaar hebben ze een business opgebouwd, met één klein vuiltje: de naam van hun organisatie. Dus heeft Van Huis Uit Makelaars aan ons gevraagd om het merk opnieuw en duurzaam neer te zetten. Zodat hun naam beter past bij wie ze zijn. Vandaar: Van Huis Uit Makelaars. Enerzijds is deze naam ze op het lijf geschreven omdat het echt zo is. Anderzijds is het een slimme naam voor de vindbaarheid via Google, aangezien er twee zoekwoorden in de merknaam zitten.

Het logo is een typografische vertaling van een uithangbord. De oranje streep staat voor de stenen muur waar het uithangbord aanhangt.

Cinemagraph met bewegende sleutelbos, ontwikkeld door het reclamebureau
Cinemagraph van expat met dampende kop thee, ontworpen door reclamebureau Gedachtegoed in Amsterdam

Cinemagraphs

Als eyecatcher hebben we voor de drie belangrijkste pagina's van de website cinemagraphs ontwikkeld: 90% foto en 10% video.

Cinemagraph met bewegend jasje, ontworpen door designbureau

Het beeldmateriaal voor de website hebben we vervaardigd met een fotoshoot in een van de panden die op dat moment te koop stond voor Van Huis Uit Makelaars.

Volledig responsive website met actueel woningaanbod, hier op een MacBook

Website

Volledig responsive website die enerzijds Van Huis Uit Makelaars neerzet als wie ze zijn en anderzijds continu het actuele woningaanbod presenteert.

Op smartphones en tablets functioneert de website perfect

De website is responsive op alle mobiele apparaten.

Vormtaal doorgevoerd in de visitekaartjes en andere stationery

Huisstijl

In de huisstijl wordt het idee van het uithangbordlogo verder doorgevoerd. Zowel rechts- als linkslijnend, zodat het altijd aan de zijkant van de uiting en aan de kantlijn van de tekst 'hangt'.

De huis-aan-huisfolder voor de adreswijziging, ontworpen door het reclamebureau

Huis-aan-huisfolder

Van Huis Uit Makelaars kreeg niet alleen een nieuwe naam maar ook een nieuw kantoor. Vandaar dat we (hoe kan het ook anders) een huis-aan-huisfolder hebben gemaakt die in de buurt is rondgedeeld.

Aan de buitenzijde van het kantoor komt het logo echt tot z'n recht en hangt het aan de buitenmuur van het pand. Ouderwets maar zeer effectief: niet alleen via de website maar ook via het stoepbord haalt Van Huis Uit Makelaars regelmatig nieuwe klanten binnen.

Het reclamebureau ontwierp ook een reclamebord voor op de stoep in de huisstijl

bekijk ook deze cases